Persbericht: Single release Fader Hill: All I Need

Zaterdag 4 november 2017 – Leeuwarden –

Met trots presenteert Fader Hill uit Leeuwarden de eerste van vier gloednieuwe tracks. De afgelopen maanden is de muziek geschreven, opgenomen en gemixt en daarmee is de basis gelegd voor de nieuwe EP ‘All I Need’. Wat ook de titel is van deze eerste single.

In 2016 heeft Fader Hill haar vorige CD uitgebracht, “The Best Is Yet To Come”. Deze CD werd goed ontvangen en er volgde een serie optredens in het Noord Nederlandse circuit.  Na deze periode besloten enkele leden de band te verlaten, op weg naar nieuwe uitdagingen. Dat creëerde een situatie waarin de grondleggers van de band weer aangewezen waren op zichzelf. Met een meer studio-gerichte focus werden dit jaar een aantal nieuwe nummers geschreven en opgenomen in de studio van de bassist van de band Jaap Faber uit Dokkum. De eerste van deze nieuwe nummers “All I Need” is nu als single gelanceerd.

Fokko-Jan van der Ploeg uit Leeuwarden is verantwoordelijk voor de teksten en muziek. All I Need is een nummer dat gaat over overgave, zonder opsmuk van allerlei franje en ver van de schone schijn. Eerlijkheid en rauwheid op een pad van melodie in een  sferisch landschap. Deze sfeer is eigenlijk kenmerkend voor alle nummers op de EP, maar eigenlijk altijd voor de muziek van Fader Hill.

Het vorige album ‘The best is yet to come’ is aangeboden op alle online streaming media waaronder ook op jamendo.com. Jamendo is een muziekdienst die veel gebruikt wordt om bijvoorbeeld gratis muziek te draaien zonder dat een bedrijf kijk- en luistergeld hoeft te betalen. Vooral op deze website doet de muziek van Fader Hill het erg goed. Op deze website werden de nummers van het vorige album tot nu toe 120.000 x “gedraaid”!.

De nieuwe single wordt net als het vorige album binnenkort ook weer beschikbaar gesteld op Jamendo, Spotify, Itunes, Deezer etc. De EP bevat verder nog drie nummers, maar de band heeft deze keer bewust gekozen voor een productieproces waarbij nummers meteen na de mix en master gedeeld worden. Dat betekent dat de overige tracks in de loop van dit jaar op dezelfde manier worden gereleased.

De muziek is te beluisteren en te downloaden via de website van de band: http://www.faderhill.nl